Uiteraard zijn de kunstvoorwerpen uit de webshop www.glazennest.nl ook te bekijken.
In al die jaren zijn er meer dan 1500 monumenten uit haar handen gekomen. Het aantal kleinere ornamenten en gedenkobjecten is niet meer te tellen. Haar meest bekende en ongeëvenaarde ontwikkeling is de glazen vlinder met vleugelslag.
Vanuit het apartere glaswerk heeft Brenda zich in al die jaren steeds meer gespecialiseerd in echt bijzonder maatwerk. Zowel voor de steenhouwer en uitvaartondernemer die een familie iets bijzonders willen bieden, als voor familie die via een doorverwijzing of rechtstreeks via internet in haar atelier terechtkomen. Geen vraag is Brenda vreemd, geen uitdaging gaat zij uit de weg. Dat geldt voor grote letterplaten in een grafmonument, voor glaskunst urnen en mini-urnen (asobjecten) en voor kleine glasornamenten.
In Atelier Het Glazen Nest maakt Brenda gedenkkunst in glas. Het bewerken van de steen die met het glas gecombineerd wordt en het plaatsen van het uiteindelijke monument doet zij niet. Brenda werkt dus altijd samen met een steenhouwer die het monument plaatst: een steenhouwer die niet bang is voor glas en graag iets bijzonders, iets “anders dan anders” wil bieden.
"Ik werk veel in opdracht, waarbij ik samen met de opdrachtgever een ontwerp maak. Telkens weer tracht ik het verhaal van de ander te vertalen in de vormen en kleuren van het glas, zodat diegene zich herkent in mijn werk."
Bijzonder maatwerk betekent soms hogere prijzen, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn. Brenda voert met regelmaat ook grote projecten uit, zoals kerkramen of glas voor overheidsgebouwen, en is gewend met een budget om te gaan. Wanneer het budget van een familie zeer duidelijk begrensd is, puzzelt zij samen met hen een oplossing uit, zodat het uiteindelijke resultaat altijd binnen dat budget blijft.
"Als mijn werk vragen bij u oproept, stelt u ze dan gerust.
Ik vertel graag over de wijze waarop mijn werk is ontstaan."
Op zondag 26 april 2015 was er een item over Brenda Bleijenberg | Atelier Het Glazen Nest uitgezonden bij RTL LifestyleXperience. Bekijk de video hier (3 minuten):